Jak se zachovat při záplavě odběrného místa
EG.D? Dbejte na maximální bezpečnost
Vážení zákazníci,
s ohledem na přetrvávající nepříznivé počasí a zvýšené riziko povodní na distribučním území EG.D
je v případě zasažení vašeho odběrného místa velkou vodou nutné zachovat maximální
bezpečnost při manipulaci s elektrickými zařízeními.
Pokud dojde k zaplavení vašeho odběrného místa, doporučujeme při vstupu do vyplaveného
objektu postupovat podle následujících bodů:
1. Nepřipojujte se k elektřině ihned po návratu
• Zkontrolujte stav rozvodů a elektroinstalace: Povodeň mohla poškodit elektrické
rozvody, zásuvky či spotřebiče. Nechte vše zkontrolovat kvalifikovaným odborníkem
(elektrikářem).
• Nepoužívejte elektrické spotřebiče: Pokud byly spotřebiče zaplavené, mohou být
nebezpečné a je nutné, aby je zkontroloval odborník.
2. Vypněte veškeré jističe včetně hlavního jističe
• Ujistěte se, že všechny jističe, a i hlavní jistič u elektroměru jsou vypnuté. Nikdy
nemanipulujte s rozvody, pokud jsou vlhké nebo poškozené.
3. Pokud nelze vypnout odběr v elektroměrovém rozvaděči
• Pokud hrozí zatopení i elektroměrového rozvaděče a běžné vypnutí není možné, je nutné
vypnout odběr v pojistkové skříni HDS.
• Kontaktujte Nonstop linku EG.D 800 22 55 77, kde můžete nahlásit požadavek na vypnutí
z důvodu zatopení.
4. Pokud byl rozvaděč zatopen
• Pokud došlo k zatopení rozvaděče, bude před obnovením dodávky elektřiny nutné jeho
vysušení.
• Pro následné zapnutí bude EG.D montér potřebovat revizní zprávu (RZ), kterou je nutné
předložit při kontrole a zapnutí na místě.
5. Kontaktujte odborníka (elektrikáře)
• Nechte odborníka prověřit stav elektroinstalace, aby zjistil, zda došlo k poškození.
Elektrikář by měl provést revizi a vystavit revizní zprávu.
6. Informujte EG.D o aktuální situaci
• Kontaktujte Nonstop linku EG.D a informujte je o situaci. Nežádejte o obnovení dodávky
elektřiny, dokud nemáte potvrzení od elektrikáře, že je elektroinstalace v pořádku.
7. Po revizi nechte připojení provést odborníky
• Po vystavení revizní zprávy a vysušení elektroinstalace kontaktujte EG.D a domluvte se na
obnovení dodávky elektřiny. Montér EG.D zkontroluje revizní zprávu a provede připojení.
8. Pokud hrozí zatopení zařízení EG.D
• Pokud hrozí zatopení rozvodné skříně, transformační stanice (TS) nebo jiného zařízení
společnosti EG.D, ihned volejte Nonstop linku 800 22 55 77.
Důležité kontakty EG.D:
• Nonstop linka: 800 22 55 77
• Webové stránky: www.egd.cz
Dodržováním těchto kroků zajistíte bezpečné obnovení dodávky elektřiny a minimalizujete rizika
spojená s poškozením elektroinstalace vlivem povodně.
Děkujeme,
vaše EG.D
MANUAL_Jak se zachovat při záplavě odběrného místa EG.D.pdf
Hodnocení článku:
14.9.2024 18:45