Znění
1. Identifikační číslo
11
2. Kód
-
3. Pojmenování životní situace
Vydání technického průkazu vozidla v případě ztráty, poškození nebo odcizení.
4. Základní informace k životní situaci
Životní situace se týká registrace vozidla a jeho provozování, případně nakládání s ním.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Oprávněnou osobou k jednání je obecně fyzická nebo právnická osoba zapsaná v registru vozidel jako provozovatel nebo vlastník vozidla.
Jednat může i osoba zmocněná písemně provozovatelem nebo vlastníkem vozidla.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Ztrátu, poškození nebo odcizení technického průkazu je vlastník nebo provozovatel vozidla povinen neprodleně oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností (ORP).
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti o vydání nového dokladu s odůvodněním (např. z důvodu ztráty).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Kterýkoliv obecní úřad obce s rozšířenou působností.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
-
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na úřadě předložte:
- doklad totožnosti,
- originál nebo ověřenou kopii živnostenského oprávnění nebo výpisu z obchodního rejstříku (v případě firemních vozidel),
- ohlášení věci na policii (v případě odcizení technického průkazu),
- osvědčení o registraci vozidla nebo technický průkaz, jsou-li k dispozici,
- příp. listinu osvědčující oprávnění jednat jménem jiné osoby.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formuláře - "Žádost o vydání nového dokladu k vozidlu" jsou k dispozici na obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatky jsou stanoveny dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádost se zpravidla vyřizuje na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Dalším účastníkem může být zmocněnec (s plnou mocí k provedení úkonu).
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
Vyhláška č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a uplatňují se na příslušném úřadu.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
Musí se při žádosti v dané věci předkládat doklad o pojištění vozidla?
Ne, doklad o pojištění se nemusí předložit.
22. Další informace
-
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
Ministerstvo dopravy
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
-
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
MěÚ Holešov, Odbor dopravní a správní, registr vozidel
26. Kontaktní osoba
Petra Dočkalová, DiS., tel.: 573 521 303
Lenka Banková, DiS., tel.: 573 521 302
Eliška Pitrunová, tel.: 573 521 301
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
14.03.2019
28. Popis byl naposledy aktualizován
05.02.2020
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.