Znění
1. Identifikační číslo
-
2. Kód
-
3. Pojmenování životní situace
Obnova objektu v městské památkové zóně
4. Základní informace k životní situaci
Vlastník (správce, uživatel) nemovitosti, která není kulturní památkou, ale je v památkové rezervaci, v památkové zóně nebo v ochranném pásmu nemovité kulturní památky, nemovité národní kulturní památky, památkové rezervace, nebo památkové zóny, je povinen k zamýšlené stavbě, změně stavby, terénním úpravám, umístění nebo odstranění zařízení, odstranění stavby, úpravě dřevin nebo udržovacím pracím na této nemovitosti si předem vyžádat závazné stanovisko obecního úřadu obce s rozšířenou působností.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Vlastník, správce nebo uživatel nemovitosti (nebo jejich zástupce – je nutno doložit plnou moc).
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Před provedením prací popsaných v bodu 4 podá vlastník žádost o závazné stanovisko.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Písemnou žádostí. Doporučujeme následující formulář [DOC, 32 kB].
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Holešov, odbor kultury, školství a památkové péče pro nemovitosti nacházející se na území správního obvodu Městského úřadu Holešov.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Ing. Karel Bartošek, referent odboru kultury, školství a památkové péče Městského úřadu Holešov, Masarykova 628, 769 17 Holešov, 2. poschodí vlevo, číslo dveří 309, tel.: 573 521 552, mail: karel.bartosek@holesov.cz
Národní památkový ústav – územní odborné pracoviště v Kroměříži, Sněmovní náměstí 1, 767 01 Kroměříž, tel. 573 301 411.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žadatel je povinen uvést následující údaje:
a) umístění (přesná adresa, parcelní číslo) nemovitosti,
b) popis současného stavu s uvedením závad příp. fotodokumentace stavu
c) předpokládaný rozsah obnovy či úprav,
d) investora obnovy (organizace nebo občan),
Dále musí žadatel předložit
a) doklad o vlastnictví (výpis z katastru nemovitostí, příp. kopie katastrální mapy)
b) u právnické osoby – kopii osvědčení o právní subjektivitě, oprávnění jednat za právnickou osobu
c) v případě zastupování oprávněné osoby – předložit oprávnění (plná moc)
d) žádá-li jeden z několika spoluvlastníků – souhlas a plnou moc ostatních spoluvlastníků
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Není předepsaný jednotný formulář, ale doporučujeme použít následující formulář [DOC, 32 kB].
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty jsou řešeny v souladu se správním řádem, tedy 30 dnů, ve složitých případech 60 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.