Znění
1. Identifikační číslo
-
2. Kód
-
3. Pojmenování životní situace
Zahájení a ukončení činnosti v provozovně
4. Základní informace k životní situaci
Podnikatel je podle živnostenského zákona povinen předem písemně oznámit živnostenskému úřadu zahájení nebo ukončení provozování živnosti v provozovně, s výjimkou automatů a mobilních provozoven.
Provozovnou se ve smyslu živnostenského zákona rozumí prostor, v němž je živnost provozována. Za provozovnu se považuje i automat nebo obdobné zařízení sloužící k prodeji zboží nebo poskytování služeb a mobilní provozovna.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Subjektem k oznámení změny je v případě:
fyzické osoby podnikatele sám podnikatel, popř. osoby zmocněné;
právnické osoby sama právnická osoba, která jedná prostřednictvím statutárního orgánu, popř. osoby zmocněné.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podnikatel může provozovat živnost ve více provozovnách, pokud k nim má vlastnické nebo užívací právo a pokud je provozovna pro provozování živnosti způsobilá.
Zahájení nebo ukončení provozování živnosti v provozovně s výjimkou automatů a mobilních provozoven je podnikatel podle živnostenského zákona povinen oznámit živnostenskému úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Oznámení zahájení nebo ukončení činnosti v provozovně se podává v písemné formě, zpravidla na změnovém listě. Lze jej učinit u jakéhokoliv obecního živnostenského úřadu - centrálního registračního místa (dále jen "CRM") osobně, poštou, elektronicky (se zaručeným elektronickým podpisem), vlastní datovou schránkou, odesláním vyplněného podání na Elektronickou podatelnu ŽR pomocí aplikace JRF - ke stažení - zde - nebo v zastoupení na základě plné moci.
Oznámení lze podat rovněž prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Ohlášení lze podat u jakéhokoliv Obecního živnostenského úřadu - centrálního registračního místa
Oznámení lze podat i prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT).
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Holešov
Odbor právní a Obecní živnostenský úřad
Masarykova 628
769 01 Holešov
tel.na registraci 573 521 653, 573 521 654
Úřední hodiny:
Pondělí a Středa 8:00 - 11:00 a 12:00 – 17:00 hod.
Úterý 07:30 - 11:00
Čtvrtek 07:30 - 11:00, 12:00 - 15:00
Pátek 07:30 - 11:00, 12:00 - 13:00
Podatelna:
tel. 573 521 111
podatelna@holesov.cz
http//www.holesov.cz
Datová schránka: x8qbfvu
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Oznámení o zahájení provozování živnosti v provozovně nebo oznámení o ukončení provozování živnosti v provozovně (vyplněné předem, případně vyplněné na místě),
platný doklad totožnosti
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Oznámení sepíše pracovník živnostenského úřadu nebo se podává na změnovém listě. Prostřednictvím živnostenského úřadu lze učinit podání finančnímu úřadu, správě sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovně a úřadu práce.
Formulář lze získat na:
jakémkoliv obecním živnostenském úřadu,
internetových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu http://www.mpo.cz/dokument68557.html
adrese http://www.rzp.cz/elpod.html, odkud se posílá na Elektronickou podatelnu ŽR pomocí aplikace JRF
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Úkon není zpoplatněn
Je-li oznámení podáno prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT), je třeba za přijetí tohoto podání uhradit poplatek 50 Kč.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Je-li oznámení o zahájení provozování živnosti v provozovně nebo oznámení o ukončení provozování živnosti v provozovně v souladu s živnostenským zákonem, živnostenský úřad tuto skutečnost bez zbytečných průtahů zapíše do živnostenského rejstříku a o provedeném zápisu informuje podnikatele.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou stanoveni