Zahájení a ukončení činnosti v provozovně

Znění

Základní | Rozšířené | Úplné

 

 

1. Identifikační číslo

-

 

 

2. Kód

-

 

 

3. Pojmenování životní situace

Zahájení a ukončení činnosti v provozovně

 

 

4. Základní informace k životní situaci

Podnikatel je podle živnostenského zákona povinen předem písemně oznámit živnostenskému úřadu zahájení nebo ukončení provozování živnosti v provozovně, s výjimkou automatů a mobilních provozoven.
Provozovnou se ve smyslu živnostenského zákona rozumí prostor, v němž je živnost provozována. Za provozovnu se považuje i automat nebo obdobné zařízení sloužící k prodeji zboží nebo poskytování služeb a mobilní provozovna.
 

 

 

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Subjektem k oznámení změny je v případě:
fyzické osoby podnikatele sám podnikatel, popř. osoby zmocněné;
právnické osoby sama právnická osoba, která jedná prostřednictvím statutárního orgánu, popř. osoby zmocněné.
 

 

 

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podnikatel může provozovat živnost ve více provozovnách, pokud k nim má vlastnické nebo užívací právo a pokud je provozovna pro provozování živnosti způsobilá.
Zahájení nebo ukončení provozování živnosti v provozovně s výjimkou automatů a mobilních provozoven je podnikatel podle živnostenského zákona povinen oznámit živnostenskému úřadu.
 

 

 

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Oznámení zahájení  nebo ukončení činnosti v provozovně se podává v písemné formě, zpravidla na změnovém listě. Lze jej učinit u jakéhokoliv obecního živnostenského úřadu - centrálního registračního místa (dále jen "CRM") osobně, poštou, elektronicky (se zaručeným elektronickým podpisem), vlastní datovou schránkou, odesláním vyplněného podání na Elektronickou podatelnu ŽR pomocí aplikace JRF - ke stažení - zde - nebo v zastoupení na základě plné moci.

Oznámení lze podat rovněž prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT).
 

 

 

8. Na které instituci životní situaci řešit

Ohlášení lze podat u jakéhokoliv Obecního živnostenského úřadu - centrálního registračního místa

Oznámení lze podat i prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT).

 

 

 

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Městský úřad Holešov
Odbor právní a Obecní živnostenský úřad
Masarykova 628
769 01 Holešov

tel.na registraci 573 521 653, 573 521 654

Úřední hodiny:

Pondělí a Středa 8:00 - 11:00 a 12:00 – 17:00 hod.
Úterý 07:30 - 11:00

Čtvrtek 07:30 - 11:00, 12:00 - 15:00

Pátek 07:30 - 11:00, 12:00 - 13:00

Podatelna:
tel. 573 521 111
podatelna@holesov.cz
http//www.holesov.cz
Datová schránka: x8qbfvu

 

 

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Oznámení o zahájení provozování živnosti v provozovně nebo oznámení o ukončení provozování živnosti v provozovně (vyplněné předem, případně vyplněné na místě),
platný doklad totožnosti
 

 

 

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Oznámení sepíše pracovník živnostenského úřadu nebo se podává na změnovém listě. Prostřednictvím živnostenského úřadu lze učinit podání finančnímu úřadu, správě sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovně a úřadu práce.

Formulář lze získat na:
jakémkoliv obecním živnostenském úřadu,
internetových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu http://www.mpo.cz/dokument68557.html
adrese http://www.rzp.cz/elpod.html, odkud se posílá na Elektronickou podatelnu ŽR pomocí aplikace JRF

 

 

 

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Úkon není zpoplatněn

Je-li oznámení podáno prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT), je třeba za přijetí tohoto podání uhradit poplatek 50 Kč.
 

 

 

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Je-li oznámení o zahájení provozování živnosti v provozovně nebo oznámení o ukončení provozování živnosti v provozovně v souladu s živnostenským zákonem, živnostenský úřad tuto skutečnost bez zbytečných průtahů zapíše do živnostenského rejstříku a o provedeném zápisu informuje podnikatele.
 

 

 

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Nejsou stanoveni