Znění
1. Identifikační číslo
88
2. Kód
-
3. Pojmenování životní situace
Adresa pro doručování.
4. Základní informace k životní situaci
Na písemnou žádost občana lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu.
Adresu, její změnu nebo zrušení ohlásí občan ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněn jednat občan starší 15 let, příp. jeho zmocněnec na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Ohlášení adresy pro doručování, její změnu nebo zrušení provedete na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území ČR.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti s úředně ověřeným podpisem, to neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Ohlašovna v místě trvalého pobytu.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Holešov
Odbor občansko-správní
Masarykova 628
769 01 Holešov
Kontaktní osoba: Zdeňka Večeřová, Kateřina Marcinová
Telefon: 573 521 351,573 521 352
Úřední hodiny:
Pondělí a Středa 7:30 – 11:00 a 12:00 – 17:00 hod.
Úterý, Čtvrtek 7:30 – 11:00 hod.
Pátek: na základě předchozí domluvy
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad totožnosti
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Vzor žádosti „Hlášení adresy pro doručování“ je k dispozici na příslušném úřadu, či na webových stránkách Ministerstva vnitra.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za ohlášení doručovací adresy se nevybírá správní poplatek.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Ohlašovna zapíše údaj o adrese pro doručování písemností bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o vzniku nebo změně skutečností související se zapsaným údajem dozví.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška č. 296/2004 Sb., kterou se provádí zákon o evidenci obyvatel a kterou se mění vyhláška č. 177/2000 Sb., kterou se provádí zákon o evidenci obyvatel, zákon o občanských průkazech a zákon o cestovních dokladech, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
-
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Holešov, Odbor dopravní a správní, Masarykova 628, 769 01 Holešov
26. Kontaktní osoba
Zdeňka Večeřová, Kateřina Marcinová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
12. 12. 2022
28. Popis byl naposledy aktualizován
02.10.2023
29. Datum konce platnosti popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.